جهان تشیع

جهان تشیع

مقالات علمی و سیاسی
جهان تشیع

جهان تشیع

مقالات علمی و سیاسی

هزاره ها در هزاره سوم

کشتار شیعیان هزاره ها در هزاره سوم

میرزاولنگ افغانستان

روستای میرزاولنگ ولایت سرپل جدیدترین عرصه سناریوی صحنه سازان داعش و طالبان است که با غارت و وحشی گیری طالبان و داعش صحنه تازه ای از نسل کشی را شاهد است که گرچه طی دو دهه اخیر در افغانستان سابقه داشته، اما عمق آن نشان دهنده توطئه ای بی‌سابقه بر ضد این کشور است. داعش و طالبان در این تحولات شاید در ظاهر در نبرد با یکدیگر باشند، اما یک هدف دارند: کشتار شیعیان، اعمال خشونت های بی حد و حصر و نبرد علیه انسانیت.  

  اعضای طالبان و داعش روز یکشنبه با ورود به منطقه میرزااولنگ، ۶۰ غیر نظامی شیعه را به صورت فجیعی کشتند. آقای امانی سخنگوی والی سرپل گفت که مهاجمان وابسته به این دو گروه پس از ورود به این منطقه، غیرنظامیان را از خانه‌های خود بیرون کردند، برخی را سلاخی کردند، بعضی را سربریدند، شماری دیگر را از کوه‌ها به زیر انداختند و عده‌ای دیگر را به گلوله بستند. تروریست ها ۱۵۰ خانواده را گروگان گرفته و آنها را یکی پس از دیگری "گوسفند وار" می کشند. وی افزود که اجساد قربانیان هنوز هم در محل باقی مانده و شورشیان اجازه دفن آنها را نمی دهند.

طالبان و داعش کودکان، زنان و مردم را به طرز فجیعی قتل عام کرده و ۴۷ دختر جوان شیعی را در این شهر به اسارت گرفته اند. منابع محلی می گویند در هنگام اسارت این دختران، نیروهای مردمی دو بار برای آزادی آنها اقدام و داعشی ها را محاصره کردند. اما ظاهرا بالگردهای ناتو مرتب برای شورشیان تجهیزات میرسانند.

گرچه تلاش های دیرهنگام دولت افغانستان برای بازپس گیری این شهر با گذشته چهار روز، از صبح روز چهارشنبه آغاز شده، اما به نظر نمی رسد دولت افغانستان بتواند قبل از وقوع یک کشتار جمعی گسترده، شورشیان این شهر را سرکوب کند. این در حالی است که برخی گزارش های رسانه ای از اعطای خدمات نظامی و تسلیحاتی نیروهای ناتو به شورشیان حکایت دارد.

اعمال فشار بر کشورهای همسایه و شهروندان شیعه و جریان های داخلی مخحالف با آمریکا از دیگر اهداف فرعی این کشور در رابطه با تحولات افغانستان است، لذا پیش بینی می شود در صورتی که دولت افغانستان اقدام جدی برای مقابله با این روند در دستور کار خود قرار ندهد، اتفاقات میرزا اولنگ می تواند مقدمه ای کوچک از رشته دراز درگیری ها و جنگ داخلی در این کشور باشد.

کشتار هزاره‌ها از زمان حکومت عبدالرحمن‌خان با قتل‌عام کردن بیش از ۶۰ درصد هزاره‌ها آغاز شده‌است. از قتل‌عام‌های امروزی می‌توان به حملهٔ گروه‌های مسلح کوچی‌ها در مناطق بهسود اشاره کرد که طی آن چندین روستا و اهالی آنجا با خاک یکسان شدند صحنه جویبارهای خون را به وجود آوردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد