جهان تشیع

جهان تشیع

مقالات علمی و سیاسی
جهان تشیع

جهان تشیع

مقالات علمی و سیاسی

آیین گرامیداشت آیت الله محمدامین رضوی سلدوزی

 آیین گرامیداشت آیت الله محمدامین رضوی سلدوزی شخیت علمی در شهرستان نقده برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی، همایش و نکوداشت آیت الله محمدامین رضوی سلدوزی به همت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نقده و دانشگاه آزاد اسلامی نقده واداره امور کتابخانه های عمومی نقده در سالن شهید علی علمی دانشگاه آزاد اسلامی نقده برگزار شد.  

در این مراسم که با حضور مسئولان و چهره های علمی و فرهنگی کشوری، استانی و شهرستان نقده برگزار شد حجت الاسلام حیدری زاد امام جمعه نقده پیام حضرت آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید را قرائت کرد.


حجت الاسلام  رضا برنجکار، رئیس انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه که به عنوان سخنران ویژه این همایش حضور داشت، آیت الله رضوی سولدوزی را متکلم و متفکری نو اندیش در عرصه استنباط و آموزه های دینی دانست و گفت: ایشان در زمینه مباحث خداشناسی، انسان شناسی، جهان شناسی، معاد و بویژه نحوه تجسم اعمال در آخرت و چگونگی پیدایش انسان در ابتدا و قبل از قیامت تحقیقات گسترده ای انجام داده اند.

                                                                                         

همایش گرامیداشت مقام علمی آیت الله محمد امین رضوی سلدوزی

                                         

حجت الاسلام حیدری زاد امام جمعه شهرستان نقده نیز به ویژگی ها و شخصیت علمی و دینی آیت الله رضوی اشاره کرد و گفت: آیت الله سولدوزی منشأ برکات و خیرات بودند و بسیاری از افراد که توفیق حضور در حوزه های علمیه را داشته اند به برکات وجودی ایشان نیز اذعان دارند.

حجت الاسلام مهدی منزه دبیر این همایش گفت: از مجموع مقالاتی که به دبیرخانه این همایش ارسال شده است ١٢ مقاله انتخاب و ٣ مقاله نیز بصورت شفاهی ارائه شد.

 

همایش گرامیداشت مقام علمی آیت الله محمد امین رضوی سلدوزی

در پایان از نگارندگان مقالات برتر با اهدای تندیس آیت الله رضوی سولدوزی تجلیل شد.

آیت الله محمد امین رضوی سلدوزی از شخصیت های علمی و فرهنگی استان آذربایجان غربی می باشد که در هفدهم اردیبهشت ماه سال ١٣٨٠ و در سن ٧٥ سالگی در ارومیه به لقای حق شتافت و در شهر قم، در جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده شد.

همایش و نکوداشت آیت الله محمدامین رضوی سلدوزی با محورهای؛ سیره عملی، اندیشه ها، افکار و روش شناسی ایشان به همت دانشگاه آزاد اسلامی نقده و با همکاری انجمن کلام اسلامی حوزه روز پنج شنبه ٢٨ بهمن ماه ٩٥ در سالن شهید علی علمی دانشگاه آزاد اسلامی نقده برگزار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد